close

Maybe no one told you there is strength in your tears
或許沒人告訴你眼淚中有種力量
And so you fight to keep from pouring out
所以你才努力不讓自己潰堤
But what if you unlock the gate that keeps your secret soul
但是如果能釋放自己的靈魂
Do you think there's enough that you would drown?
是否又會讓你因此沉溺

If no one will listen
如果沒人肯聽
If you decide to speak
如果你決定要說
If no one's left standing after the bombs explode
如果爆炸後沒人安然佇立
If no one wants to look at you
如果沒人願意
For what you really are
接受你真正的樣子
I will be here still我依舊在這裡
I will be here still我依舊在這裡


No one can take you where you alone must go
你該獨自前往的地方沒人能相伴
There's no telling what you will find there
沒人能告訴你那裡能找到什麼
And, God, I know the fear that eats away at your bones
我知道恐懼正在侵蝕你的毅力
It's screaming every step, 「Just stay here」
每走一步他就要你{停在原地}

If you find your fists are raw and red from beating yourself down
如果你費力揮打雙拳後又紅又腫
If your legs have given out under the weight
如果你的雙腿再也支撐不住力量
If you find you've been settling for a world of gray
如果你發現自己始終身處陰暗世界
So you wouldn't have to face down your own hate
你也就不用這麼正视自己的仇恨


這首歌是keri 專輯中最後一首歌 我很喜歡 比look at me還喜歡

因為很淡很淡 但是卻點點滴滴寫入我的感動....她說出了每一個孤單者的心情與希望!

我不知道有多少人聽過這首歌 但是我想假如誰聽過這首歌 都會喜歡的

當沒人聽你說 沒人看著你 當有一個唱這首歌告訴你 我在聽我一直在聽

那就是一件幸福~也是每一個孤單的人最大的夢想~也許~孤單的你阿~

正愁著不知與誰說說...但是希望你有機會聽到這首歌你會知道....你能有的就是自己!

你心底另一個自己~~而且~聽了這首歌~你會發現~原來好多人都跟你一樣!需要說...

親愛的free~自己是敵人~也是朋友~無助時敵人入侵,朋友呢?你可以選擇讓她走出來~

讓他能跟其他人一樣接觸陽光!而不是關著燈~睡覺作惡夢!

陽光終究能給的只有信心與勇氣~還有一份重生!

你可以儲存你的陽光~讓他在你孤單時~給你熱量及綻放光芒!

只希望~你會因為這首歌發現~希望!


arrow
arrow
    全站熱搜

    Kate Chen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()